17.10.2013

Mitä kuuluu Papanavaara?

Ajattelin nyt tehä tämmösen selkeytys-postauksen, elikkä missä meillä mennään! Kuukausi taas edellisestä postauksesta, ja kaikki kanitoiminta on itselläni muutenkin vähentynyt...

Oon nyt tehny päätöksen, että nykysten pupujen kanssa ei todennäköisesti tulla enään juurikaan käymään petnäyttelyissä saati estehypyssä. Ehkä joskus saatan tehdä poikkeuksen, mutta ei ainakaan näillä main ole tiedossa mitään.. :)

Mutta koska tiedän että kaniharrastus ei tule näihin kaneihin päättymään, niin ehkä tulevaisuudessa mua taas näkee näyttelyttämässä, sitten joskus vuosien päästä! Sitten kun mulla on lisää jamoroita 8)

Nyt olen muutamia kertoja toiminut alueeni pienehköissä petnäyttelyissä kanituomarina (viimeksi jopa marsutuomarinaki). Oon alkanu tykätä hommasta, ja vähän suunnitellut tuomarikurssille hakeutumista.. :) Joten saatan silti vierailla täällä pohjoisemman suomen näyttelyissä!

Itse Papanavaaran asukkaat, eli meijän pupuset voi tällä hetkellä oikein hyvin. Mun ei oikeasti passais mennä vielä kehumaan, mutta tää vuosi on menny yllättävän kivuttomasti ja terveesti. Lukuunottamatta Meemelin yhtä eläinlääkärireissua virtsatietulehduksen takia (seki parani). Nyt meen koputtaan loppu päiväksi puuta.

Aika vähän tulee nykyään kuvattuakaan kaneja, saati tehtyä mitään muuta erikoista. Kanit saa silti tietenkin täyden hoidon päivittäin ja elelevät onnellisen oloisina "avopuolisoidensa" kanssa!
Edelleen painin mielessäni jatkuvasti asian kanssa, pidänkö kanit itsellä vai harkitsenko myymistä. Haluan uskoa siihen että mulla vielä joskus on mahdollisuus ottaa ne itselleni. Tällä hetkellä omatunto painaa kun isä joutuu huolehtimaan niistä... Onneksi mulla on mahdollisuus käydä siellä milloin vain. Nykyään pyrin siivoamaan häkitkin monta kertaa viikossa.

Ja siis syy, miksi en voi ottaa niitä meidän omaan asuntoon, on poikaystäväni kani-allergisuus.. :/ Harmillista että juuri kanit on niitä allergisoivimpia eläimiä... Haaveena siis kaneille oma kanila sitten tulevaisuudessa, jotta pystyn ne ottamaan itselleni! Jos lottovoitto osuis kohdalle, rakennuttaisin moisen saman tien.. :)

Kuva vuodelta 2010. Tamine syksyn väreissä!

Ei kommentteja:

Lisää luettavaa: